Torsdag

På tok förtidigt för mig, har varit en "jobbig" natt och morgon.
Ungarna har vaknat och gnällt efter nappen några gånger, så då har jag fått hoppa upp ur sängen och komma till undan sättning.
Klockan 5 vaknar ja av att Nikita gnäller och ropar på mamma med nappen i munnen, ja jag är helt övertygad om att det va just mamma hon sa;)
Då passade ja på att gå upp och göra lite ersättning till henne, för att sen mysa massor i sängen:)

När ja väl lagt tillbaks Nikita i sängen så ringer alarmet på min mobil, hade ställt det för att vara snäll och väcka Micke, som nu för tiden inte kommer i tid till sitt jobb! Jag har full förståelse för det, skulle själv aldrig klara att gå upp sådär tidigt varje dag:)
Tror ja somnade om rätt snabbt efter att jag väckt honom och ja fick säkert sova en hel kvart innan Micke kommer in i sovrummet och skriker att det brinner någonstans.
Min första tanke va ju givetvis att det måste va kaffebryggaren, men efter några minuter fattar ja att det inte brinner inne hos oss, utan hos grannen under!
Skönt för oss, otur för henne.

Så nu stinker det rök i våran lägenhet, huvudvärken börjar smyga sig på igen, barnen är övertrötta och allt är allmänt jobbigt. Vilka problem;)

På tal om att Nikita säger "mamma", jag nästan övertygad om att hon säger pappa i alla fall.
För när han kommer så tittar hon på honom och säger pappa. Annars ligger hon ju och "snackar" lite för sig själv, typ babbpapap.
Men just när hon tittar på Micke så säger hon pappa och lyser upp:)
Vem vet, det kanske stämmer det ja hörde om asiater igår. Att barnen pratar tidigare. Men det är inget ja vet;)

Haha blev mycket skrivet idag, men nu ska ja nog försöka lägga barnen.

Puss


Kommentarer
Postat av: Mikael

La du dig själv också ? Du svarar ju inte på sms :) puss

2011-01-13 @ 09:14:30
URL: http://nufan.webblogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Jaa, men jäkla typiskt då att kelly sov asbra i natt :P Haha!



Klart lillan säger pappa, varför inte liksom?! :)



Kramar

2011-01-13 @ 09:18:47
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Ja det hade jag säkert :P Men, men bara o gilla läget ;)



Jag läser en gammal bok, som jag läst förut. Men jag lyckades visst fastna iaf. En känsla av skuld heter den, av Andrea Newman :)



Kram

2011-01-13 @ 10:39:49
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men fy vad otäckt att det brunnit då, brann det mycket eller?

Hoppas röklukten försvinner snart iaf :D



och jobbigt när man inte får sova som man ska :D



Puss

2011-01-13 @ 11:14:42
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: sarastille - jag säljer billiga designer!

Hej! Just nu har jag en Dagens blogg-tävling på min blogg där vem som helst kan anmäla sig. Gör det du med och ta chansen att bli länkad inför mina 2000-3000 besökare! :)

2011-01-13 @ 12:03:18
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Signe

Tack för dom värmande orden =) Hoppas allt löser sej för dej me! Vi får vara glada att vi har våra små solstrålar som förgyller dagarna! Kram

2011-01-13 @ 17:58:39
URL: http://mammasigne.blogg.se/
Postat av: Camilla

Läskigt med brand... Tur att det inte blev värre än rök hos er även om det kan vara nog så jobbigt... Men du, jag väntar med spänning på en uppföljning om hur det gick med firren!

Kram kram

2011-01-13 @ 18:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0