Hemlösa katter o tröga människor?!

Inatt när jag vaknade och skulle mata dom små, så valde min hjärna att börja tänka på hemlösa katter.
Något som alltid gör mig lika förbannad och ledsen att tänka på.
Ska det va så svårt för folk med ute katter att kastrera dom? Varför slänger en del bara ut sina djur när dom tröttnat? Måste man verkligen ta kattungar på sina katter, när det redan kryllar av kattungar och katter där ute som kämpar för att överleva varje dag.
Usch måste människor vara så förbannat efterblivna? Det är djur vi pratar om, inte några leksaker!
Om några månader är även vintern här, jätteskoj verkligen, för barnen iaf.
Ja kan liksom inte rå för att jag ska skänka lite tankar till alla katter som helt enkelt fryser ihjäl och andra hemskheter som inträffar dom, tycker det är skit jobbigt när man inte kan göra speciellt mycket mer.



Efter min hjärna malt på resten av natten och förstört min sömn så va jag tvungen och kika in på Kattkommando Syds hemsida.
Har någon plats över i sitt hem, kan man alltid överväga att köpa kattunge/vuxen katt därifrån eller bli stödhem.
Dom tar imot all hjälp dom kan få, då dom jobbar idiellt(stavning?) och tjänar inte några pengar på det dom gör.
Underbara människor enligt mig!

Själv klarade jag inte att gå in och titta på dom söta katterna och absolut inte titta på dom som står i kö för att få komma in i värmen.
För då hade antagligen Micke gråtit blod, när han kommer hem och upptäcker en 7e katt;) Och det lidanden vill jag inte ge honom just för tillfället.

Min fina Kompis kommer från Kattkommando syd, han var i dåligt skick när han kom till mig och det krävdes några år med tålamod och kärlek för att få honom till den goa katt han är idag.


Kompis när han kom 2006


Kompis nu


Kompis 3/7-10


Färdig babblat för mig, har 3 barn som behöver bli klara sen blir det dagis för Joline.

Puss hej


Kommentarer
Postat av: madde

du ser.. du klarar ju bloggandet utmärkt bra ju =) inga svårigheter. :P hehe.

puss på´re <3

2010-08-30 @ 08:44:07
URL: http://nyanseravrosa.blogg.se/
Postat av: angelica

<3 fina kissen!

2010-08-30 @ 09:04:14
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till Elias

Håller helt med dig Mickis! Vi hämtade Ceazar från Fia hemmet i Norrköping, när man kom dit & såg alla katter så fick man sig en tankeställare.. Förbannad blir jag på föräldrar som köper djur till sina barn & sen tror att ungen kommer ta hand om det lilla livet på egen hand. Det är klart barn tröttnar och vad gör dom då? Avlivar eller kastar ut stackaren.. Usch!



2010-08-30 @ 09:09:41
URL: http://www.jennysvitahem.blogspot.com
Postat av: Jenny - mamma till Elias

Va fin han är glömde jag säga:) Bra jobbat!

2010-08-30 @ 09:11:31
URL: http://www.jennysvitahem.blogspot.com
Postat av: Jenny - mamma till Elias

Tea hämtade vi i Gränna:) Hos en "vanlig" uppfödare.. Har ni alltså 6 missar? :)



Kram Jenny

2010-08-30 @ 09:25:37
URL: http://www.jennysvitahem.blogspot.com
Postat av: Mamma mu

Du är en fin tjej du<3<3<3

2010-08-30 @ 12:36:31
Postat av: Stine

Älskar katter, skulle kunna ha hur många som helst, men mannen sätter stopp för det. De är så fina.

Tycker så synd om alla djur över huvudtaget som måste lida pga människan :(

Kram Stine

2010-08-30 @ 13:59:09
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så bra du! :D

nu kanske du får fler läsare med rätt adress hihi



ja om du smittar av dig med hurtiga promenader ;)

kram

2010-08-30 @ 14:19:30
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0